torstai 16. helmikuuta 2012

Valmistuneita töitä


Nyt sitten iloisempiin aiheisiin...
Helmikuun alussa on valmistunut kaksi työtä. Ensinnäkin olen saanut valmiiksi pitsikukkaponchon jonka tekemisen aloitin jo marraskuussa. Ohje löytyy Novitan kesä 2010-lehdestä ja lankana Novitan Nalle kukkaketoa sekä valkoista Woolia. Tähän olen kyllä tosi tyytyväinen! Toivotaan että saajakin tykkää. Ensi viikolla laitan sen postiin menemään uudelle omistajalleen.
Aikamoinen näpertäminen tässä oli, joten toivottavasti on mieluinen saajalle!
Tässä toinen kuva jossa poncho on minun päälläni (kun ei varsinaista mallia ole paikalla). Melkein kooltaan sopisi minullekin kun olen aika pienikokoinen. :)
Olen kyllä tyytyväinen tähän, mielestäni onnistui hyvin ja on kyllä mun mielestä ihan saajansa näköinen ja värinen. Ihan mielenkiinnosta laskeskelin että ponchoon virkkasin 64 kukkaa ja päättelin yhteensä 260 langanpäätä. Hapsuja solin 96 kpl joita varten leikkasin 480 langanpätkää! Oli siinä askartelemista... Mutta nyt se on VALMIS! Pyydän vielä sitten saamaan kuvia ponchosta uuden omistajansa päällä kunhan hän on saanut tämän.

Toinen valmistunut työ on pipo. Tämä ei onnistunut ihan alkuperäisten suunnitelmien mukaan mutta ihan kiva tästä kuitenkin tuli. Lankana on Novitan Nalle ja malli omasta päästä. Tästä oli alun perin tarkoitus tulla semmonen löysä vähän baskerityyppinen mutta eipä sitten tullutkaan! Olisi pitänyt lisätä paljon enemmän silmukoita ja tehdä paksummilla puikoilla löyhempää eikä tuo mun mallikuviokaan oikein taida olla ihan toimiva sellaiseen. Niinpä tei siitä sitten ihan tavallisen mallisen pipon johon lisäsin vielä tupsun päälaelle. Kyllä tykkään tästäkin vaikkei siitä tullutkaan ihan sellinen kuin piti!



Ja ajatushan tuohon pipoon lähti näistä:
Kerrankin löysin alennusmyynnistä itselle kengät ja minulla sattui olemaan lähes saman väristä lankaa kuin tuossa kenkien varressa niin pitihän sitä sitten heti alkaa kenkiin sopivia asusteita tekemään! Lapasetkin teen jossain vaiheessa, mutta juuri nyt ei oo innostusta siihen joten jääköön myöhemmäksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti